Followers

Thursday, March 25, 2010

Demam Imtihan

Assalamualaikum...

Biah imtihan semakin dirasai oleh mahasiswa dan mahasiswi Insaniah. Semakin dekat dengan fatrah imtihan ini semakin banyak tanggungjawab yang masih tidak dapat dilaksanakan. Majoriti student2 membuat perancangan dan strategi masing2.Namun, apa yang pasti, walau apa pun cara atau strategi, kita sama-sama inginkan kecemerlangan dalam imtihan kali ini.
Apapun sahabat-sahabiah sekalian,sesibuk manapun kita dalam mengejar kecemerlangan imtihan, jangan lupa hubungan denganNYA. Sekadar mengingatkan diri sendiri dan yang yang lain..jika kita sanggup berjaga malam untuk 'stay up' sampai ke pagi, tapi kenapa tak sanggup 'stay up' untuk DIA? Sibuk membaca dan study hard sampai solat dilewatkan, al-quran dilupakan dan qiyam dah tak diamalkan.Bukankah kita sedar bahawa kejayaan itu datangnya dari Allah?
Jadi, semoga usaha,ikhtiar dan tawakal kita seiring dalam mengejar sesuatu kecemerlangan dan kejayaan. Berkongsi ilmu dengan rakan-rakan juga menjadi penolong kepada kita apabila buntu dalam imtihan nanti. Semoga kejayaan dan kecemerlangan milik kita bersama.Yang penting, niat untuk beramal dan memanfaatkan ilmu yang kita dapat itu kepada orang lain perlu wujud agar keberkatan sentiasa bersama kita..

Ya Allah, bantulah kami dalam mujahadah kami dan tetapkanlah niat kami semata-mata keranaMu sebagaimana ikrar kami; sesungguhnya solat kami, ibadah kami, kehidupan kami dan kematian kami adalah semata-mata keranaMu, Tuhan sekelian alam.

Bit taufiq wan najah...INSYAALLAH..

0 comments:

Post a Comment